Drömmen som blir sann?

När Rio Ferdinand köptes från Leeds United den 22 juli 2002, och sen gjorde debut 27 augusti, var min dröm att Sir Alex skulle köpa loss Sol Cambell, då i Arsenal.
För att då bilda Englands bästa mittbacks lås, men möjligheten att Arsenal skulle/ska släppa spelare till ManU, är obefintlig, och tvärt om. (dock gick M Silvestre den vägen, gillas inte)
Men istället hitta denna fantastiska man som Sir Alex är, Nemanja Vidic, som under dom 3 sesnate åren hållt upp mittlåset me Rio, min saknad efter Sol försvann när jag såg Vidic sten hårda still.
Men nu 6år senare kan min dröm bli sann, Sol Cambell rycktas skriva på för ManU, visst är jag medveten om att åren gått, och att Sol kanske inte håller samma höga klass, som han gjorde 2002.
Men tanken att få se Rio/Sol tillsammans, gör mej lite små nöjd.

Men rätta mej om jag har fel, vem fan dömde inte ut när Sir Alex skrev kontrakt med Michael Owen!?
Efter många bra år i Liverpool, valde Owen och gå (som många, många andra) till Real Madrid...
Där han bland alla stjärnor fastan på bänken, han skrev på för Newcastle, där stanna han i ca 2-3 år, men gjorde ingen männsika glad, mycket skador förstörde Owen sejour i Newcastle.
Fansen höjde sina röster, och när laget föll ur PL, blev det inget fortsatt spel i N-castle.
Owen valde då istället och skicka ut sin CV (innehållande 26 sidor!!!) till klubbar runt om i världen.
Världen skratta åt den forne stjärnan!
Efter en lång tid, fick Owen napp.....och inte vilken klubb som helst, Manchester United med Sir Alex Ferguson i spetsen valde och skriva kontrakt med Owen.
Jag med flera höjde milt sagt på ögonbrynet över denna värningen, och för att några veckor senare släppa ännu en bomb... Owen tilldelas tröjan nr 7!!!!!!
Nog för att jag var mins sagt fundersam över klubben nytillskott, men sen att han får nr 7, det kan jag inte riktigt köpa, men ett teken på att Sir Alex står upp för Owen, visa att han verkligen  tror på honom.

Rätta mej om jag har fel, men nog fan har Owen bevisat att han håller hög nivå fortfarande.
Hattrick i går i grupp spelet i CL mot Wolfsburg, härlig och se.
Riktigta klass mål också, 1-0 fantastiks nick
2-0 visar klass på sin målkänsla, grym förarbete av Obertan, han har jag sagt sen första gången jag såg han, han kommer bli någe riktigt bra!
3-0, härlig speed, speluppfattning, avslutet, högklass, en liten chip...
Han har bevisat för världen att han med hjälp med sina lagkamrater fortfarnde håller i den absoluta världstoppen!


Owen sparar bollen, efter sitt hattrick mot Wolfsburg

Sport berör....// TB

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0