Ödmjuka vinnare, GRATTIS LFC!!!

Det finns värdiga mästare, och så finns det ovärdiga mästare....
Man kan säga grattis på olika sätt, man kan säga grattis och mena någe helt annat, det handlar om och kunna svälja stoltheten och säga grattis även om det inte är ens lag som vinner.

AIK vann i går SM guld i allsvenskan, man kan vara kaxig vinnare på ett rolig sätt, och ändå vara ödmjuka vinnare.
AIK är i mitt tycke, så kaxiga, så jag blir rent utav arg över deras betende, dom vann ett SM guld, okej fine, dom vann sista avgörande match mot IFK Göteborg i går.
Deras sätt och fira guldet över, dom respekterar inte Lennart Johanssons Pokal, det är skamlig att dom skrattar över att dom festade sönder Pokalen, skäms AIK!
Enda person som förtjänar guldet, som jag gläds med, Daniel Tjärnström, 11 år i klubben, fick sätta avgörande 1-2 målet, han hade väl varit på planen max 10 min när han gjorde målet.
Hans ödmjukhet är fantastisk, se och lär, Bojan, Flavio, Rinkeby c.o, alla AIK.are rättare sagt!!
Men okej, ni vann, och jag säger grattis.




Bild: Peter Jigerström
Seger & Rohlin firar föreningens första SM guld!!


Nu till någe som verkligen glädjer mej, SM guldet LFC i går kunde fira!!!
Som jag nämnde förut, man säger grattis på olika sätt, ibland säger man det för att man måste, i bland säger man det för att man verkligen menar det, man kan säga grattis, man menar det, fast med avundsjuka i rösten.
Jag gläds verkligen jätte mycket över LFC framgångar, guldet i Svenska cupen, SM guldet, det första i klubbens historia, (då inräknad i hela Linköpings familjen, LHC, LFC, LVC) Ska nämnas att det var första guldet på senior nivå!
Laget och truppen LFC har, är bland de starkaste jag sett på riktigt länge!
Målskillnaden talar sitt tydliga språk, 45-9 på 21 matcher (en match kvar) är hur imponerade som helst.
Hur värdiga mästare som helst, och väldigt, väldigt ödmjuka mästare.

Jag måste även passa på och hålla med Segers känga till förbundet, varför spelas näst sista omgången på 2 olika speladagar???!!
Är för dåligt svenska fotbollsförbundet!

LFC firade bäst dom kunde, säsongen är långt i från slut än, CL är ju fortfande kvar, där dom på onsdag spelar borta mot Duisburg.
Veckan senare den 11/11 spelas returen "hemma", hemma arena blir Parken i Norrköping, då Folkungavallen inte håller måttet för internationell fotboll.
Men där i mellan ska sista matchen i allsvenskan spelas, borta mot Örebro.
Jag förväntar mej inte så mycket av matchen, då dom faktiskt har en tuff vecka.

Men jag säger grattis, jag känner mej jättestolt över vara Linköpingsbo förtillfället!


Länken nedan följer vi LFC galna dag!


http://www.corren.se/24corren/#category=5017163&date=2009-11&clip=5022894&startTime=0m0s

Jag har bara till sist, en sak och säga, får inte Caroline Seger diamantbollen i år, är detta katastrof, hon förtjänar den, hon är Sveriges bästa damfotbollspelare, smartare spelare får man leta efter.


Sport berör till tårar...//TB



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0