Jag fick rysning, told ya!

Inför matchen hade Brynäs 3 raka vinster.
Alla vet hur startk poäng behov LHC har just nu....jag har den här känslan vinna eller försvinna just nu, även om serien är lång, så vill man inte hamna i botten när alla andra lag ryker.
Visst äre inte bara LHC som har problem, utan det finns många lag som tidigt på säsongen har fått grus i maskineriet.
Frölunda, får nog leva med favorit tryck, precis som LHC har dom värvat bra.
Färjestad, regerande SM vinnare, har tappa många nyckelspelare, (hjärtat) har mycket och jobba med, mitt tycke är nog att dom faller på målvaktsidan, Henrik Karlsson (Malmö, SSK förra året) Och Rahm (Borås förra året) känns lite osäkra, men man ska inte glömma att FBK nog besitter en av seriens bästa målvakstränare, Erik Granqvist.
Efter förra årets succé där han fick "fram" Jonas "monstret" Gustavsson, blev han eftertraktad ev flera klubbar i KHL, men valde som bekant och stanna kvar i familjen, Färjestad.

Färjestads hajpade målvaktscoach har erbjudits ett superkont
Erik Granqvist

Sidospår är jag grym på, nå ja tillbaka till huvudspåret,
LHC spela som sagt var mot Brynäs i går, jag såg dom  2 sista perioderna, såg lite krampaktigt ut, men ska inte förvänta sej allt för mycket just nu.
Vinsterna som räknas, och då får spela se ut som et gör just nu, men självförtroendet kommer spelet.
Målen gjordes av Jari Tolsa (1-0)
Mål nummer 2 Andreas Jämtin, med 3 sek kvar av period 2,  ett riktigt kämpar mål!
2.a målet retar nog galfeber på hela Brynäs, perioden tickar mot 19:45, linjedomaren slår (lite lustigt) av en icing för LHC, Brynäs hinner till pucken, missad pass, leder till en....icing för Brynäs.
Inte nog me att hela Brynäs laget är i uppror över icingen, vinner Zacke tekningen, pucken läggs in på mål, blir totalt kaos rung Markström, pucken ligger fri, Jämtin slänger sej fram och stöter in 2-0 med 3 sek kvar!

här avgör han Andreas Jämtin jublar efter viktiga 2–0 mot Br
Bild från aftonbladet: Jämtin c.o jublar efter viktiga 2-0, och även jag ser lite halvnöjd ut i bild;) hahaha

3-0 målet får vi vänta med till 3.e perioden, 19.25 slår Mårtensson in pucken i tom bur.

Tony_jubel_LHC_BIF
Tolsa, Mårtensson, Ferna, och Musse firar seger efter Tony´s 3-0 mål!

Finns ganska många saker som glädjer mej från matchen,
Tolsa börjar hitta rätt, han ser pigg ut, han kan mycket väl bli en joker. Han gick av isen med 1+1, mycket bra Tolsa!
Jämtin och hans offervilja är fantastiskt kul o se, han betyder så jäkla mycket, säger det igen, skriv livstidkontakt med Jämtin!
Mårtensson gjorde mål, det behöver han.

Fast det som glädjer mej mest tror jag, är "klackens" uppskattning av Jämtin, jag sa det redan när jag såg på text tv att han var klar för Cluben, jävlar i mej att han är ett bra nyförvär. Just då, var jag bra ensam om och tycka det, ingen i laget höll med mej, kändes som jag var helst ensam i hela stan och tycka det föresten.
White lions ordförande gick mer eller mindre ut och sa att "vi inte ville ha Jämtin här", äsch tala för dej själv tänkte jag, Jämtin svara med och säga, "jag ska ge allt och lite till för vinna fansens kärlek"
Det var riktigt mycke skriverier runt hans övergång.
Hans senaste svenska klubb var HV71, och efter en mindre lyckad tur i NHL, farmaligan och även farmaligan till farmaligan, valde han och flytta hem, men HV ville inte ha Jämtin, då passade LHC på. Just då, var jag nog den enda lyckliga i hela stan, men tänk hur många jag skulle få me mej...coolt, men jag har sagt det hela tiden, Jämtin är kung!
Gäller och ge människor en chans, jag valde och ge Jämtin chansen med en gång, dock för flera fans har det tagit dom ett helt år...
Men att Johan Franzén valde och skriva på för HV, är då fan ingen som har uppmärksammat!!! Jo visst han stack till NHL och Detroit, MEN när han är hemma ett par veckor under sommaren, tränar han inte med LHC, utan med HV, det är seriöst äckligt. Glöm inte vem som gjorde dej till den du är, LHC.
Känns som du kissar på förenigen när du välje HV, kunde fan hellre valt Rögle eller någe annat skit lag.

Men nu tillbaka till i går, jag fick rysningar, Jämtin visar hjärta och så även White Lions:

Jämtin, Jämtin är vårat svin!

"En för alla, ALLA för en, Vi stöttar vårat svin" löd texten, fint White Lions, stolt över er.

Jämtin har ju fått domen i "misshandeln" målet, och klart fanns en baktanke att dom valde just Brynäs matchen...
jag kunde inte se Sundlöv, inte ens i LHC spelargång!!
Tur för Sundlöv, hade jag sett honom, hade jag gjort hans resa till Linköping till ett helvete!!
Eller kanske skulle bjuda ner Sundlöv till Linköping, så Helber kunde visa honom hur en riktigt sportchef/manger agerar.

Kan låta lite kallt och okänsligt med " vi stöttar vårat svin" men det är lite med glimten i ögat.
För när Jämtin spela för HV och möte LHC lät det "jämtin, jämtin ditt jävla svin"
Men jag är nu lycklig över att det nu sjungs "Jämtin Jämtin är vårat svin"
Splartypen Jämtin har LHC verkligen saknat, Jämtin visar betydligt mer hjärta än spelare som Emvall tex, Emvall har varit i klubben sen 1999, har åker runt i det tysta, han om någon ska i dessa dystra tider, slänga sej, offra sej, visa sån jävla järnvilja.
Men Jämtin står för allt det här, och har har varit i klubben i knappt 1 år, så klart man ska älska killen.
Nu säger jag inte ett Emvall bara glider med, nej, för han har faktiskt varit bättre i år än på hela förra året, det jag menar är att när det går tungt är det "roll spelarna" som ska visa hjärta, och Emvalls roll bör vara hjärta, för han har varit länge i klubben.
Och spelare som i noramlt fall inte slänger sej och täcker skott (tex) gör det, så klart att det tänder ett helt lag.

Lener andas nog tillfälligt ut, men blåser nog ganska hårt på toppen...


Slavomir Lener....jag är inte nöjd än!

Brynäs såg ganska bleka ut, saknar lite tyngt utan Danile Widning, som jag hade hoppas på o se i LHC dressen till år btw, men helt helt förvånad blev jag när han stack till Schweiz, pengar..*host host*.



CCM WOOD END PLUG JR NATUR 16cm
I bland behövs det inte mycket för och göra mej glad, pröva med en 16 cm lång trädsticka...;)
Klubban är ju lite av A och O i hockey, den/dom har känns lite, va ska man säga inte helt okej för uttrycka sej milt.
Har under hela min hockey uppväxt spela med ganska långa klubbor, men dom senaste säsongerna haft någe mellanting, nu i år valt och köra på korta klubbor.
Av någon anledning låna jag en klubba av en i laget, hon är längre än mej och har natruligtvis längre stickor, bara genom och sätta klubban i isen, kände jag med en gång, "ah fan det är långa klubbor jag saknar" sagt och tänkt, fixa jag mej i går en klubb förlängare, förlängde klubban med ca  2,5 - 3 cm.
Och kände sån glädje, i´m back tänkte jag! Inväntar bara mina 9K RBK grillor, ska ska jag nog få ordning på torpet. MIKE, TEAM SPORTIA, AGERA NU!!!

Några riktigt fina bilder, som jag bara va tvungen och sno, hoppas personen inte tar illa upp....


Skulle lätt få plats på min vägg...


Riktigt ur cool bild



Sport berör// TB


Kommentarer
Postat av: zhara

SV: Vad kul, joo Jämtin är grymt rolig att kolla på, men som du säger, när man ser honom spela med laget man hejar på ;)



Så du hejar på LHC? :)

2009-10-16 @ 19:44:16
URL: http://zharafranzon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0