Ha ha ha skadeglädje !!!

Helt seriöst såg jag det sjukaste målet i helgen ever tror jag, Sunderland - Liverpool.
5 min in i matchen, skjuter Bent in bollen , vilket jag vid första titten tror att bollen, styrs i mål av Glenn Jonsson, men ICKE!!
Bollen styrs i mål av en BADBOLL.....!


En stor boll syns på planen, den lyckas ställa Reina helt, men en stor fet Liverpool loga på, kan man inte skylla på Sunderland publiken iaf

Sjävklart ska inte målet godkännas, när föremål finns på planen ska domaren genast blåsa av matchen.
Ta bort, i det här fallet, badbollen, och släppa bollen där spelet slutade (vid avblåsningen)

Pappa och jag satt och kolla matchen, och kunde inget annat än och asgarva åt hela grejen, ha ha ha!

Ska man vända på det, hade jag varit milt sagt, förbannad om det hade hänt i en Manchester United match, och kan ändå bli lite arg när man tänker på det, Pool förlorade, igen.... 8.e plats i ligan, och redan 4 förluster (bara 2 förluster på hela förra året) badbollen kan kosta guld för Pool!

Resultaten i övrig, var mycket trevliga och läsa:

Aston Villa - Chelsea 2-1
Sunderland - Liverpool 1-0
Wigan - Manchester City 1-1

Pricken över i.et

Manchester United  - Bolton 2-1

Segern var aldrig hotad, Van Der Sar var tillbaka i målet, som jag längtat!!!
Ben Foster får stå på tillvaxt ett tag till.

Måste än en gång uttrycka min kärlek till Sir Alex Ferguson, han må ha sina fel, han må va lite gammal, och  fyrkantig i bland, men fingertopp känslan han har,  gör denna man förbannat unik i den tuffa branch, som PL tränare eller tränare i största allmänhet är. 23 år på sin post är UNIK!
Notering: 1999 blev Alex, Sir Alex Ferguson, as coolt!



070419 Sponsorträff Loggan


3 nya fina poäng i helgen mot MODO, så himla underbart.
Inge skönlir, men det begär jag inte, bara vi förbättrar poäng skörden så är jag nöjd, liret kommer.

På måndag ska Hlavac & Hlinka, frälsarna? finnas tillgängliga för spel mot Södertälje, det låter bra härligt.
Upp till bevis för övriga spelare och bevisa att dom vill vara kvar, mitt tips på utlångat: Erik Lindhagen och Baggen...
Inte för att dom är dåliga, utan dom får en chans och utvecklas ännu mer, när 2 stor stjärnor äntrar Cloetta scenen.
Kan det bli en repris på trippel H kedjan, Håkansson - Hlinka - Hlavac
Skulle för övrig vilja se: Matte Carlsson - Tolsa - Jämtin i samma kedja
En annan kedja som lockar lite: Pontus Petterström - Mårtensson  - Zacke
Eller så vill jag byta plats på Zacke och Tolsa.... men finns många intressanta alternativ.


En sak som gör mej väldigt glad inombords, en gallerkille på bänken, egen produkt, det gillas skarpt!
När elitserie debuten gjorde för 2 veckor sen var Mattias Bäckman 17 år och 3 dagar, bra jobbar LHC, fortsätt så.
Hjärta slår pengar!

Måste bara tänka högt, va hemma i helgen och titta förbi ishallen, så klart, J18 match, mellan VIK - HF Linköping
La märke till en riktigt bra, stor, tekniskt, fantastiskt spelare i VIK, nr 21, är inte helt säker på va killen heter, men han är för bra för J18, om det är han jag tror, spelar han även i J20 elit, som sagt, är det han jag tror, så har hans Farbror (?) spelat i LHC.... hade jag varit scout för ett lag, hade jag noterat honom i min papper!
Eller skickar ett annonymt brev till LHC;)









Mike Jones.
Hade jag varit Liverpool supporter hade jag hängt denna man, Mike Jones!
Uttskrattad och hånad av en hel sportvärld...


Allt kan hända i stridens hetta....sport berör, och i bland kan en badboll reta gallfeber på folk//TB

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0